Schrijftaal Hoge Raad
2019-12-19 18:58:10 UTC
https://rudhar.com/politics/gehoord.htm
2019-12-19 18:59:23 UTC
https://rudhar.com/politics/gehoord.htm
Schrijfstijl, niet schrijftaal.
Jos Bergervoet
2019-12-19 20:55:46 UTC
https://rudhar.com/politics/gehoord.htm
Ja, ietwat eentonig.. wellicht had er ook een paar keer
"voorts overwegende" kunnen worden gebruikt?
Jos
Ruud Harmsen
2019-12-20 07:38:38 UTC
Thu, 19 Dec 2019 21:55:46 +0100: Jos Bergervoet
Post by Jos Bergervoet
Post by Ruud Harmsen
https://rudhar.com/politics/gehoord.htm
Ja, ietwat eentonig.. wellicht had er ook een paar keer
"voorts overwegende" kunnen worden gebruikt?
Ja. Kan zeker beter, ik ben niet zo goed in die dingen.
2019-12-20 08:11:30 UTC
Post by Jos Bergervoet
Post by Ruud Harmsen
https://rudhar.com/politics/gehoord.htm
Ja, ietwat eentonig.. wellicht had er ook een paar keer
"voorts overwegende" kunnen worden gebruikt?
Ja. Kan zeker beter, ik ben niet zo goed in die dingen.
Voorts had ik nog wel overwogen het geheel in de spelling van 1926,
ofte wel ook die van het WNT, toen (doen) uitvoeren, ook met 'den' en
zo, maar dat werd me toch te moeilijk, want dan moet het ook echt
kloppen allemaal, vind ik.
2019-12-20 08:12:28 UTC
Post by Jos Bergervoet
Post by Ruud Harmsen
[...]
Te (doen), dus.

Die man kan echt geen drie woorden zonder fouten op een rij zetten.
Vreselijk.
Jos Bergervoet
2019-12-20 21:32:02 UTC
Post by Jos Bergervoet
Post by Ruud Harmsen
[...]
Zeker. Zou het dan 'den hoogen' raad zijn geweest, denk je?
Want zoo spelde men destijds, in dien grooten, schoonen tijd..

Wellicht dat er ergens een spellingschecker is die de spelling dier
dagen nog kan controleren.. Want dan is het wel te doen, lijkt mij!
Google Translate vertaalt tenslotte ook naar het Latijn tegenwoordig
(en Jacob Rees Mogg spreekt uitsluitend nog in Victoriaanse termen,
de tijd is gewoon helemaal rijp voor je idee, Ruud!)
Jos
Ruud Harmsen
2019-12-21 05:23:43 UTC
Post by Jos Bergervoet
Post by Ruud Harmsen
[...]
In de nominatief is het "De Hooge Raad", zoals ook in het naargelinkt
arrest uit 1926 staat.
2019-12-21 09:34:48 UTC
Post by Ruud Harmsen
[...]
Die kun je vast nog wel downloaden uit een prehistorisch archief...
2019-12-21 19:44:29 UTC
Post by Ruud Harmsen
[...]
... alwaar ze ook Borland Turbo Pascal nog hebben en zulke dingen. Of
was dat een andere prehistorie?
BugHunter
2019-12-21 20:06:44 UTC
Post by Ruud Harmsen
[...]
Ja, dat was dezelfde als WP5.1.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
Ruud Harmsen
2019-12-21 20:27:54 UTC
Post by BugHunter
Post by Ruud Harmsen
[...]
Wel in dezelfde tijd, maar verder TOTAAL anders. Wat een
baggerprogramma was dat, zeg. Zelden zoiets slechts gezien. 1991
ongeveer, confrontatie ermee. Never again. Word 6 was een verademing.
BugHunter
2019-12-21 20:34:15 UTC
Post by BugHunter
Post by Ruud Harmsen
[...]
Dat zeg ik toch, dezelfde prehistorie. Als je
techneut was, kon je er aardig mee goochelen, maar
er zal menig vloek gevallen zijn bij dat programma
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
Nagelkennerf
2019-12-23 10:46:28 UTC
Post by BugHunter
Post by Ruud Harmsen
[...]
Ik zeg: leve het onderwaterscherm!
--
Nagelkennerf
This is your captain col. Spaulding speaking. Prepare to exit warp speed
in -30 sec.
Izak van Langevelde
2019-12-23 10:57:52 UTC
Post by Nagelkennerf
Post by Ruud Harmsen
Post by BugHunter
Post by Ruud Harmsen
[...]
Ik herinner me nog dat gebruikers een soort geheimtaal spraken, die
hadden het dan niet over iets cursief zetten, maar dan moest je
controlshiftalefzeuven doen, ofzo...
Het Varken van Lamsdorf '45
2019-12-23 11:48:24 UTC
Post by Nagelkennerf
Post by Ruud Harmsen
Post by BugHunter
Post by Ruud Harmsen
[...]
Een woord: TeX. Vooruit, twee: TeX en LaTeX.

Zo ontzettend mooi: een pagina die in TeX is opgemaakt pik je er zo uit.
Erger nog, je was geneigd om artikelen die klaarblijkelijk niet in TeX
waren gezet als net iets minder serieus te beschouwen.
Danzig, Breslau und Stettin – sind deutsche Städte wie Berlin!
Izak van Langevelde
2019-12-23 11:54:01 UTC
Post by Het Varken van Lamsdorf '45
Post by Izak van Langevelde
Post by Nagelkennerf
Post by Ruud Harmsen
Post by BugHunter
Post by Jos Bergervoet
Post by Ruud Harmsen
[...]
Echter, het is bedoeld voor nerds, en volstrekt onbruikbaar voor de
gemiddelde gebruiker.
Het Varken van Lamsdorf '45
2019-12-23 12:13:23 UTC
Post by Izak van Langevelde
[...]
Niet ingewikkelder dan HTML en css, en er zijn best wel wat mensen die
daarmee uit de voeten kunnen.
Izak van Langevelde
2019-12-23 12:27:41 UTC
Post by Izak van Langevelde
[...]
De meeste mensen die tekstverwerken hebben geen benul van html en css.
het varken van Bromberg
2019-12-23 12:41:48 UTC
Post by Izak van Langevelde
[...]
We beweerden altijd dat het gebruik van markup talen stijl en helderheid
bevorderde. Er waren zelfs publicaties die dat bevestigden. Wel verdacht
mooi opgemaakte publicaties...
pe
2019-12-23 20:24:24 UTC
Post by Izak van Langevelde
[...]
Noch van opmaak. Toch verspillen ze daar nog meer tijd en zweet aan dan aan
inhoud.
LaTiE FijN zIJn
Ruud Harmsen
2019-12-23 20:04:33 UTC
Mon, 23 Dec 2019 12:48:24 +0100: Het Varken van Lamsdorf '45
Post by Het Varken van Lamsdorf '45
Een woord: TeX. Vooruit, twee: TeX en LaTeX.
Vaak over gehoord, nooit aan toegekomen om in te duiken.
2019-12-23 20:06:31 UTC
Mon, 23 Dec 2019 12:48:24 +0100: Het Varken van Lamsdorf '45
Danzig, Breslau und Stettin – sind deutsche Städte wie Berlin!
In gewissem Sinne, ja. Historisch. Sonst nicht.

Gdansk, Wroclav, Szeczin of zo iets.

Pressburg, hoe ligt dat dan? Bratislava. En zo zijn er nog een
heleboel.
2019-12-23 20:03:30 UTC
Ik herinner me nog dat gebruikers een soort geheimtaal spraken, die
hadden het dan niet over iets cursief zetten, maar dan moest je
controlshiftalefzeuven doen, ofzo...
Er mist een teetje: altefzeven.
2019-12-23 20:01:14 UTC
Post by Nagelkennerf
Post by Ruud Harmsen
Post by BugHunter
[...]
Ik zit de laatste dagen het onderwatergebeuren van MS Word, in de vorm
van gesavede HTML, te wieden. Wat een verschrikkelijke bagger is dat!
Wist ik al van eerdere ervaringen, maar het is steeds opnieuw weer
schokkend. Maar: ik worstel en kom boven!
BugHunter
2019-12-23 22:37:23 UTC
Post by Nagelkennerf
Post by Ruud Harmsen
Post by BugHunter
[...]
HTML is zowiezo bagger.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
Flibsy
2019-12-23 23:41:09 UTC
Post by BugHunter
HTML is zowiezo bagger.
Tuurlijk joh.
Flibsy
Ruud Harmsen
Jos Bergervoet
2019-12-21 16:01:36 UTC
Post by Jos Bergervoet
Post by Ruud Harmsen
[...]
Probeer Grammarly maar eens uit.
Ik kan het woord niet meer horen! (Vanwege die 5 seconden reclame
spotjes.)
Er is zelfs een plagiaatcheck op de
betaalde versie.
Ik garandeer je dat ik er geen last van zal hebben.
En in het gebruik zul je idd ook meer dan een
categorie taalgebruik terugvinden. Het victoriaanse vocabulaire heb ik
nog niet geprobeerd.
Gewoon Lewis Carroll navolgen:

The Bellman’s Speech

The Bellman himself they all praised to the skies
Such a carriage, such ease and such grace!
Such solemnity, too! One could see he was wise,
The moment one looked in his face!
He had bought a large map representing the sea,
Without the least vestige of land:
And the crew were much pleased when they found it to be
A map they could all understand.

“What’s the good of Mercator’s North Poles and Equators,
Tropics, Zones, and Meridian Lines?”
So the Bellman would cry: and the crew would reply
“They are merely conventional signs!

https://engpoetry.com/lewis-carroll/fit-the-second-hunting-of-the-snark/
Jos
Flibsy
2019-12-21 16:37:33 UTC
Da’s straf!

[..]
Flibsy
Ruud Harmsen
2019-12-21 19:47:50 UTC
Post by Jos Bergervoet
Post by Jos Bergervoet
[...]
Sat, 21 Dec 2019 17:01:36 +0100: Jos Bergervoet
Post by Jos Bergervoet
Ik kan het woord niet meer horen! (Vanwege die 5 seconden reclame
spotjes.)
Getweedst. Het ding kan alleen Engels, dus ik heb er niks aan, want
daar schrijf ik zelden meer in. En ik betwijfel of zoiets echt dingen
kan vinden waar iemand wat aan heeft. En mijn e-mails hoeven niet
perfect te zijn, en ik kan ze best zelf goed genoeg maken. Ze meeste
zijn de laatste tijd trouwens in het Nederlands.
Flibsy
2019-12-19 21:38:06 UTC
Flibsy
Ruud Harmsen