"Ik heb te veel teruggegeven."
2019-09-30 11:50:00 UTC
Gebeurd bij een plaatselijke buurtwinkel: De verkoopster geeft per
ongeluk te veel wisselgeld terug en later als de kassalade van de
verkoopster en de portemonnai van de klant al beide dicht zijn geeft
ze aan: ik heb teveel teruggegeven. Ik had ook niet opgelet op dat
moment maar wist achteraf ook dat er verkeerd was teruggegeven. Maar
is het eigenlijk niet zo dat als de portemonnai van de klant al dicht
is de geldtransactie al geweest is? Dan had de verkoopster maar beter
op moeten letten. Als de klant zou zeggen dat er wel goed is
teruggegeven krijg je toch een groot probleem denk ik zo.
Izak van Langevelde
2019-09-30 13:06:52 UTC
Post by J
[...]
Ik ben het hierin met je eens. Ik heb iets soortgelijks twee keer aan de
hand gehad, in een geval heb ik de bedrijfsleider erbij laten halen, die
bevestigde dat in zo'n geval de klant gelijk heeft/krijgt.
2019-09-30 15:13:52 UTC
Vind ik ook. Is dat juridisch gezien ook zo? Iemand?
Izak van Langevelde
2019-09-30 15:24:51 UTC
Post by J
Post by Izak van Langevelde
[...]
Volgens mij is het juridisch zo dat wie eist, bewijst. Als een cassiere
vindt dat ze nog geld van je tegoed heeft, dan is dat niet anders dan
wanneer ik roep dat ik nog een tientje van je krijg. (ik noem maar even
een voorbeeld)
2019-10-07 11:35:09 UTC
[...]
Ik heb het er nog met de bazin van die winkel over gehad en zij geeft
mij gelijk.