Overlijden ouder: notaris nodig?
2020-01-13 13:30:25 UTC
Is er bij het overlijden van één overgebleven ouder altijd een notaris
nodig om de erfenis af te wikkelen? toen mijn vader overleed en mijn
moeder alleen achterbleef is er geen notaris aan te pas gekomen. Maar
ze hadden ook een gezamelijke en/of bankrekening.
Izak van Langevelde
2020-01-13 13:49:18 UTC
Post by J
[...]
Dat hangt af van een eventueel opgemaakt testament: ik zou het even aan
een notaris vragen.
2020-01-13 15:57:21 UTC
Dat hangt af van een eventueel opgemaakt testament: ik zou het even aan
een notaris vragen.
Er is geen testament. Maar is er niet altijd een notaris nodig om het
geld te verdelen over de nabestaanden?
Rob
2020-01-13 16:49:57 UTC
Post by J
Post by Izak van Langevelde
Dat hangt af van een eventueel opgemaakt testament: ik zou het even aan
een notaris vragen.
Er is geen testament. Maar is er niet altijd een notaris nodig om het
geld te verdelen over de nabestaanden?
Nee volgens mij niet, alleen als er (meteen al of later) ruzie tussen
de erfgenamen komt over wie er wat krijgt is het wellicht toch wel
handig om het via een notaris allemaal vast te laten leggen.
Eilko Nijboer
2020-01-20 07:52:47 UTC
Dat weet alleen een notaris...
Bart Dinnissen
2020-01-20 17:16:16 UTC
Post by Eilko Nijboer
Post by J
Post by Izak van Langevelde
Dat hangt af van een eventueel opgemaakt testament: ik zou het even aan
een notaris vragen.
Er is geen testament.
Dat weet alleen een notaris...
Nee hoor, er is een register.

https://www.notaris.nl/bij-overlijden/centraal-testamentenregister
Bart Dinnissen
2020-01-21 14:05:18 UTC
Dat weet ik zelf ook wel hoor of mijn moeder een testament heeft.
Bart Dinnissen
2020-01-21 16:57:24 UTC
Post by Bart Dinnissen
Nee hoor, er is een register.
https://www.notaris.nl/bij-overlijden/centraal-testamentenregister
Dat weet ik zelf ook wel hoor of mijn moeder een testament heeft.
Mooi. Dan hoef je niet naar de website.
--
Bart Dinnissen