Ziggo is van plan TV uit te schakelen op 7 april ?! Hoogte punt van crisis ? Herhaling van WK ?
s***@hotmail.com
2020-03-21 08:49:41 UTC
Ziggo is van plan TV uit te schakelen op 7 april in zuid-limburg.

Tijdens een hele belangrijke gebeurtenis, namelijk het hoogte punt van de corona crisis.

Ziggo is van mening dat de complexe compressie technologie van digital televisie beter en betrouwbaarder zou zijn dan digitale televisie, daar denk ik heel anders over.

Zowiezo zijn computer chips de laatste twee jaar zeer onveilig gebleken maar goed, daarnaast verandert deze compressie technologie continue.

Het analoge signaal is veel simpelere volgens mij, kost wat bandbreedte maar dan heb je ook wat: betrouwbaarheid.

Ziggo/@Home heeft dit al een keer eerder geflikt tijdens de WK finale, vlak daarna vloog de televisie uit. Dat was slechts top entertainment.

Nu is er sprake van een crisis.

Dat zij het in het hoofd halen dit belangrijke signaal uit te zetten zet bij mij zeer veel kwaad bloed. Mijn bloed gaat er van koken als ik er aan denk dat mensen dan tijdens het hoogte punt van de besmetting een nieuwe decoder of tv moeten gaan kopen.

Dat kan misschien zelfs helemaal niet want die winkels zijn dan dicht.

Daarnaast is het zowiezo onverstanding om onnodige naar buiten te gaan.

Ik roep de politiek en wetgevers dan ook op om onmiddelijk een noodwet te introduceren die telecom providers verbied om hun diensten af te breken tijdens een crisis situatie op straffe van gevangenis straf.

Ook is het risico aanwezig dat deze handeling van het uitzetten van het analoge tv signaal misgaat en daardoor ook digitale televisie uitvalt.

Dat is nu zeer onwenselijk.

Dit soort riskante operaties aan telecommunicatie netwerken dienen uitgesteld te worden tot na de crisis.

Groetjes,
Skybuck.
s***@hotmail.com
2020-03-30 22:35:43 UTC
Gelukkig, Ziggo beloofd analoge TV voorlopig niet uit te schakelen:

"
Beste meneer <snip>,

De afgelopen weken heeft u van ons bericht ontvangen, waarin wij vertelden dat het analoge kabel tv-signaal definitief gaat stoppen.

Vanwege de maatregelen die zijn genomen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, hebben wij minder mensen beschikbaar om telefonische vragen te beantwoorden en minder monteurs om onze klanten aan huis te helpen. Hierdoor hebben wij niet alle klanten kunnen bezoeken die hulp hebben gevraagd bij het mee schakelen naar digitale tv. Daarom zetten wij het analoge tv-signaal nog niet uit. Zodra er een nieuwe datum bekend is, laten wij u dit weten.

Bent u al meegeschakeld?
Fijn! Met alle tv’s in huis? Dan hoeft u niets meer te doen. Nou ja, gewoon gaan genieten van digitale kabel tv. Met scherper beeld en 15 zenders erbij, inclusief Ziggo Sport.

We houden u op de hoogte,

Robin Clements
Directeur Klantenservice
"